Sprawdź aktualne godziny pracy
Poniedziałek:
8:00 - 17:00
Wtorek:
8:00 - 17:00
Środa:
8:00 - 17:00
Czwartek:
8:00 - 17:00
Piątek:
8:00 - 17:00
Sobota:
Nieczynne
Niedziela:
Nieczynne
  1. « Wróc do 
  2. Marki samochodów
Silnik

W sklepie motoryzacyjnym Partego znajdziesz około 2 miliony części i akcesoriów samochodowych. Dzięki ogromnej bazie towarowej, możesz wybierać spośród różnych półek cenowych.  Oferujemy produkty wyłącznie renomowanych producentów. Gwarantujemy, że wszystkie zakupione części są nowe i najwyższej jakości. Nasi doradcy klienta posiadają ciągłe wsparcie zespołu technicznego, co zapewnia najwyższą jakość obsługi!

Przy zamówieniach powyżej 300 zł, dostawa jest darmowa! Masz jakieś pytania? Nie wiesz jakie produkty wybrać? Zachęcamy do kontaktu!

Wyszukaj części do swojego samochodu

Nazwa pojazdu: ABARTH Nazwa pojazdu: ACURA Nazwa pojazdu: ALFA ROMEO Nazwa pojazdu: ALPINE Nazwa pojazdu: ASTON MARTIN Nazwa pojazdu: AUDI Nazwa pojazdu: BENTLEY Nazwa pojazdu: BMW Nazwa pojazdu: BUICK Nazwa pojazdu: CADILLAC Nazwa pojazdu: CHEVROLET Nazwa pojazdu: CHRYSLER Nazwa pojazdu: CITROËN Nazwa pojazdu: CUPRA Nazwa pojazdu: DACIA Nazwa pojazdu: DAEWOO Nazwa pojazdu: DAF Nazwa pojazdu: DAIHATSU Nazwa pojazdu: DATSUN Nazwa pojazdu: DODGE Nazwa pojazdu: DS Nazwa pojazdu: FERRARI Nazwa pojazdu: FIAT Nazwa pojazdu: FORD Nazwa pojazdu: FORD USA Nazwa pojazdu: FSO Nazwa pojazdu: GAZ Nazwa pojazdu: GMC Nazwa pojazdu: HONDA Nazwa pojazdu: HUMMER Nazwa pojazdu: HYUNDAI Nazwa pojazdu: INFINITI Nazwa pojazdu: ISUZU Nazwa pojazdu: IVECO Nazwa pojazdu: JAGUAR Nazwa pojazdu: JEEP Nazwa pojazdu: KIA Nazwa pojazdu: LADA Nazwa pojazdu: LAMBORGHINI Nazwa pojazdu: LANCIA Nazwa pojazdu: LAND ROVER Nazwa pojazdu: LDV Nazwa pojazdu: LEXUS Nazwa pojazdu: LIGIER Nazwa pojazdu: LINCOLN Nazwa pojazdu: LOTUS Nazwa pojazdu: MAN Nazwa pojazdu: MASERATI Nazwa pojazdu: MAYBACH Nazwa pojazdu: MAZDA Nazwa pojazdu: MCLAREN Nazwa pojazdu: MERCEDES-BENZ Nazwa pojazdu: MG Nazwa pojazdu: MINI Nazwa pojazdu: MITSUBISHI Nazwa pojazdu: NISSAN Nazwa pojazdu: OLDSMOBILE Nazwa pojazdu: OPEL Nazwa pojazdu: PEUGEOT Nazwa pojazdu: PLYMOUTH Nazwa pojazdu: PONTIAC Nazwa pojazdu: PORSCHE Nazwa pojazdu: PROTON Nazwa pojazdu: RENAULT Nazwa pojazdu: RENAULT TRUCKS Nazwa pojazdu: ROLLS-ROYCE Nazwa pojazdu: ROVER Nazwa pojazdu: SAAB Nazwa pojazdu: SANTANA Nazwa pojazdu: SCANIA Nazwa pojazdu: SEAT Nazwa pojazdu: SKODA Nazwa pojazdu: SMART Nazwa pojazdu: SSANGYONG Nazwa pojazdu: SUBARU Nazwa pojazdu: SUZUKI Nazwa pojazdu: TATA Nazwa pojazdu: TESLA Nazwa pojazdu: TOYOTA Nazwa pojazdu: TRABANT Nazwa pojazdu: UAZ Nazwa pojazdu: VAUXHALL Nazwa pojazdu: VOLVO Nazwa pojazdu: VW Nazwa pojazdu: WARTBURG Nazwa pojazdu: YUGO Nazwa pojazdu: ZASTAVA

Silnik jest sercem każdego samochodu. Jego konstrukcja jest ulepszana i rozwijana od pokoleń. Począwszy od bardzo prostych jednostek, które podziwiać możemy już tylko w muzeum, aż do niezwykle skomplikowanych, nowoczesnych silników sportowych. 

Pomimo poszukiwania alternatywnych rozwiązań, silniki spalinowe nadal są niekwestionowanymi liderami rynku motoryzacyjnego.

Najprościej silniki spalinowe podzielić możemy na niskoprężne, powszechnie nazywane benzynowymi oraz wysokoprężne, czyli silniki Diesla. Oprócz różnicy w paliwie, którym są zasilane, silniki te różnią się również swoją konstrukcją oraz zasadą działania.

Zasada działania silnika spalinowego, na pierwszy rzut oka, wydaje się dosyć skomplikowana. Jednak szybko okazuje się, że jest całkiem logiczna i prosta do zrozumienia.

Najważniejszym elementem w silniku jest tłok, który porusza się w cylindrze w górę i w dół. Ruchom tłoka towarzyszą procesy otwierania
i zamykania się odpowiednich zaworów. Pierwszym ruchem jaki wykonuje tłok jest zejście w dół, któremu poprzez otwarty zawór ssący towarzyszy zassanie powietrza do cylindra. Następnie przy zamkniętym zaworze ssącym tłok porusza się z powrotem w górę, sprężając powie

trze. Skutkuje to wzrostem temperatury oraz ciśnienia. Gdy tłok znajduje się w górnym obszarze cylindra wtryskiwane jest paliwo
i w zależności czy jest to silnik benzynowy czy Diesla, odpowiednio, zapłon następuje pod wpływem iskry ze świecy zapłonowej lub samoczynnie, ze względu na temperaturę oraz wysokie ciśnienie.  Energia wspomnianego zapłonu, który w rzeczywistości jest bardzo gwałtownym

 wybuchem, zamieniana jest na pracę. Dzieje się tak, gdyż tłok połączony jest z korbowodem, który wprawia w ruch układ napędowy. Powrót tłoka w górę skutkuje usunięciem spalin z cylindra poprzez zawór wylotowy.

Oczywiście, jeśli bardziej zagłębimy się w zasadę działania silnika, okaże się, że w powyższy opis został znacxznie uproszczonych, ale to w zupełności wystarczy do zrozumienia podstawowej zasady działania silnika spalinowego.

Aby silnik pracował poprawnie, wymagana jest współpraca wielu układów, z których każdy ma swoje konkretne zadanie. Układ rozrządu odpowiedzialny jest za sterowanie procesami napełniania oraz opróżniania cylindra, poprzez odpowiednią pracę zaworów. Układ korbowy zamienia ruch posuwisto-zwrotny tłoka, na ruch obrotowy wału korbowego.  Układ smarowania dba o płynną oraz czystą pracę elementów współpracujących, a układ zasilania paliwem dostarcza benzynę lub ropę do cylindra. Dodatkowo niezbędny jest również układ chłodzenia, zapewniający optymalną temperaturę pracy silnika, układ wydechowy usuwający spaliny, a także układrozruchowy, który wprawia w ruch całą maszynę.